Over Angela
Eigen ervaringen
Begin 2011 overleed mijn moeder na een ziekbed van 8 maanden. Tijdens haar ziekbed heb ik veel met mijn moeder gepraat over haar uitvaart. Aangezien ze heel haar leven premie had betaald aan een grote bekende uitvaartverzekering dachten wij dat ze het financieel goed geregeld had. Ze wilde alles klein houden, standaard kaarten, standaard kist, opgebaard in het rouwcentrum met 1 keer per dag bezoek voor haar gezin, een kerkdienst met daarna een dienst bij het crematorium waar ze ook gecremeerd wilde worden. Haar enige verzoek was dat ik haar haren zou doen en haar make-up. Dat deed ik altijd en dat wilde ze ook graag als ze overleden was zodat ze op haar mooist opgebaard zou worden.
Behoefte aan meer persoonlijk contact
Nadat ze was overleden kwam de uitvaartverzorger van de verzekeringsinstantie bij ons thuis en binnen 3 uur was alles geregeld. De kaarten waren opgesteld, het aantal rouwbezoeken waren gepland. Overdag een half uurtje op vastgezette tijden mochten we naar haar toe. De kist was uitgezocht. De liedjes en foto’s voor de dienst mochten we iets later mailen en de dag na het gesprek mocht ik haar in het uitvaartcentrum verzorgen. Ik kwam binnen in een grote wit betegelde ruimte waar mijn moeder op een stalen tafel onder een wit laken lag. Dat beeld is me altijd bij gebleven. Tot de dag van de uitvaart hebben wij de uitvaartverzorger niet meer gezien en de dingen die wij in de dienst wilden mochten we mailen.
Verdriet
Tijdens de dienst werd 3 keer een verkeerde naam gezegd wat mij veel verdriet deed. Het was een standaard tekst die opgelezen werd die ik al tijdens meer uitvaarten had gehoord. Iedereen verdient toch een afscheid waarin de overledene centraal staat? 57 jaar heeft ze maandelijks betaald om een uitvaart te krijgen naar haar wensen en dan krijg je uiteindelijk een standaard dienst met de verkeerde naam. Achteraf moesten wij nog duizenden euro’s bijbetalen en omdat ik haar zelf verzorgd had moest ik € 75,00 bijbetalen. Dit kon in mijn ogen echt niet. Vervolgens is daar Diamant ontstaan.
Anderen wél een fijne ervaring geven
Op dat moment deed ik mijn opleiding HBO bedrijfskundig management en ben ik grondig onderzoek gaan doen naar de uitvaartbranche en verzekeringen. Al snel had ik mijn bedrijfsplan klaar met daar precies omschreven hoe ik het zou willen doen om te voorkomen dat andere mensen zo’n nare ervaring zoals mij zouden krijgen. Ik ben een aantal jaar bij een ondernemer gaan werken om er achter te komen of ik het ook psychisch allemaal aan zou kunnen. Al snel had ik het verzorgen, de diensten schrijven en spreken, het drukwerk, het contact met de nabestaande en de administratieve taken onder de knie waardoor ik op 4 april 2014 mijn eigen onderneming gestart ben.
Met bloed, zweet en tranen heb ik de oude pastorie van Hintham verbouwd tot rouwcentrum. 16 Januari 2016 zijn we geopend en inmiddels al vele families een plaats gegeven waar ze op hun eigen manier afscheid hebben kunnen nemen van hun dierbare.
Elke uitvaart verzorg ik vanuit mijn hart. Wij behandelen iedereen zoals ze behandeld willen worden en zijn elke keer weer dankbaar dat nabestaanden ons het vertrouwen geven om ze bij te staan tijdens de verdrietigste periode in hun leven. Door veel persoonlijk contact, veel gesprekken te voeren met naasten en goed te luisteren naar de vele verhalen die verteld worden, kunnen wij garanderen dat iedereen waar wij de uitvaart voor verzorgen een persoonlijk afscheid krijgen zoals ze het zelf willen.
Over Jennifer
“Uit het oog maar nooit uit het hart”
Ik ben Jennifer en ik ben 34 jaar. Samen met mijn man en mijn zoontje van 4 woon ik in Rosmalen.
Mijn droom is altijd geweest om met passie in de uitvaartbranche te werken.
Mensen zullen wellicht denken: ‘‘droom’’?
Ja, voor mij is dat echt zo.
Maar waarom dan in de uitvaartbranche?
Ik vind het heel bijzonder om mensen te mogen begeleiden in hun laatste wens. Ook de zorg en steun voor de nabestaanden vind ik heel belangrijk en doe ik écht met mijn hart.
Zelf heb ik meerdere malen ervaren hoe het is om een geliefd persoon te verliezen. Mijn opa en oma, maar ook mijn zwager die veel te jong was toen hij overleed.
Mede hierdoor heb ik ervaren dat bij de laatste wens alles perfect moet zijn. Dit is echt het allerlaatste wat je kunt doen voor iemand waar je zóveel om geeft. Erg verdrietig maar een blijvende herinnering.
Wanneer ik zie hoeveel passie, liefde, respect en aandacht Diamant uitvaartverzorging te bieden heeft wil ik maar 1 ding: deel uitmaken van dit mooie team. Want elke uitvaart is uniek!
,, Uit het oog maar nooit uit het hart ‘’
Over Patrick Kuis
“Geen dienst is hetzelfde met Patrick”
Als je aan een afscheidsdienst denkt van Diamant mag Patrick niet ontbreken. Als vaste spreker in ons team begeleidt hij de families vóór de dienst bij wat er gezegd moet worden en hoe de prentjes eruit komen te zien. Maar ook welke muziekstukken er gedraaid moeten worden. Samen met u geeft Patrick op een fijne warme manier vorm aan een fotopresentatie of bijvoorbeeld het tonen van een persoonlijk filmpje tijdens de dienst.
Patrick zorgt ervoor dat de mooie verhalen van uw dierbare met een lach en een traan worden verteld. Een paar dagen voor de afscheidsdienst komt Patrick bij u langs om de dienst te bespreken. Eigenlijk laat hij u vertellen over uw dierbare en maakt hier een passend verhaal bij, zodat op het einde alle puzzelstukjes in het verhaal kloppen.
Wij als team Diamant vinden het belangrijk dat de mensen die zijn betrokken bij het regelen van de uitvaart van uw dierbare dit met passie en vanuit hun hart doen. Daarom kiezen wij voor Patrick Kuis.
Wij hebben hem natuurlijk al op meerdere diensten mogen horen spreken, en kunnen met zekerheid zeggen dat geen dienst hetzelfde is. Niet oplezen vanaf een papiertje of een dienst kopiëren en plakken maar echt een persoonlijk verhaal met steekwoorden vanuit zijn notitieboekje.
Dat is wat ons het meeste aanspreekt.
Wanneer Patrick aan het woord is wil je luisteren naar wat hij te vertellen heeft. Omdat Patrick de afscheidsdienst bij ons uit handen neemt hebben wij alle ruimte en tijd om er voor te zorgen dat alles achter de schermen perfect verloopt. Zo weet u zeker dat alle aandacht en tijd wordt genomen voor de uitvaart van uw dierbare.
Benieuwd naar Patrick zijn persoonlijke verhaal?
Neem dan een kijkje op zijn website:
www.patrickkuis.nl